Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2010

Αφαίρεση σπασμένου φίλτρου UV (remove broken UV)


Πρόσφατα είχα ένα ατύχημα με την dslr μου. Έπεσε από μικρό ύψος (80εκ) μέσα σε θήκη (lowepro) στο πάτωμα του σπιτιού μου. Καθώς η θήκη είναι καλή και είχα ενισχύσει τον πάτο με έξτρα προστασία δεν ανησύχησα. Δυστυχώς παρά τα μέτρα η πτώση είχε σαν αποτέλεσμα να σπάσει το προστατευτικό UV του 18-200 IS φακού μου. Το κακό είναι ότι στράβωσε ελαφρά και ΔΕΝ έβγαινε, δηλαδή δεν ξεβίδωνε.

Έψαξα στο internet για Broken UV και βρήκα αρκετές περιπτώσεις σαν την δική μου. Αρχικά έβγαλα τα σπασμένα γελάκια. Προσοχή εδώ. Το φίλτρο είχε ραγίσει όχι σπάσει. Εγώ το έσπασα προσεκτικά. Πως, απλά. Με ένα καρφάκι στην άκρη πάνω στο ράγισμα έκανα μια τρύπα. Με ένα μυτοτσίμπιδο μικρό (για κοσμήματα) αφήρεσα τα κομμάτια ακέραια το δυνατόν. Φύσηξα να φύγουν τυχών μικροσκοπικά θραύσματα.




Το φίλτρο δεν ξεβίδωνε και παρά την αφαίρεση του κρυστάλλου που χαλάρωσε την πίεση στο μεταλλικό στεφάνι. Ακλουθώντας μια συμβουλή στο ιντερνετ, πήρα ένα σιδεροπρίονο (αλουμινοπρίονο) και άρχισα να κόβω ποοοολυυυυ προσεκτικά το μεταλλικό στεφάνι του φίλτρου. Έφτασα μέχρι τη μέση.. Πριν προχωρήσω στη κοπή με χοντρό χαρτί προστάτεψα το φακό μην γίνει κανα ατύχημα. Επίσεις προέκτεινα το φακό ζουμ ωτσε με το ένα χερι να κρατάω το τελευταίο τηλεσκοπικό στοιχείο να μην ασκείται πίεση σε όλο το φακό. Καλού κακού εβγαλα το IS, και έθεσα MF.
Για καλή μου τύχη το κόψιμο επέτρεψε την εκτόνωση της πίεσης της παραμόρφωσης και έτσι το φίλτρο ξεβίδωσε χωρίς να αφήσει κανένα πρόβλημα στα «πάσα» (ραβδώσεις)

Και ρωτώ εγώ, πια η προστασία που προσφέρει το UV. Διάβασα πολλές περιπτώσεις σαν την δικιά μου που απλά το φίλτρο δημιουργεί πρόβλημα παρά προστατεύει. Εμένα έπεσε με την θήκη και το τζαμακι ράγισε. Αν έσπαγε ίσως κάποιο θραύσμα να χάραζε και το μπροστινό στοιχείο του φακού. Αν δεν είχε φίλτρο απλά δεν θα πάθαινε τίποτα.

Από την άλλη δεν ξέρω τι θα ίσχυε αν έπεφτε όχι με την θήκη αλλά σκέτη η φωτογραφική μηχνή εκτός θήκης. Δεν Ισως τότε και σε μικρότερα ατυχήματα να βοηθάει περισσότερο.

Απλά ήθελα να τονίσω ότι πολλές φορές αντί να βοηθά κάνει το ανάποδο άσε που αυξάνει το flare (κυκλάκια φωτός μέσα στην φωτογραφία). Τελικά παρήγγειλα ένα νέο φιλτράκι να το έχω καλού κακού. Ίσως το βάλω το καλοκαίρι κοντά σε καμία θάλασσα να προστατευτώ από το αλάτι..

Επιπλέον θωράκισα την θήκη lowepro στον πάτο ακόμα καλύτερα. Τώρα έχει τρία στρώματα. Πρώτο το χοντρό κάλυμμα της θήκης, μετά 3 φυλα από φούσκες (αυτό που τυλίγουν τα δέματα) που λειτουργεί ως αερόσολα, και τελευταίο τα σκρατς της θήκης που τα κώλυσα στον πάτο.






3 σχόλια:

  1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φίλε μου δεν είναι παράλογο αυτό που σου συνέβη... Θα έπρεπε να έχεις μια μεγαλύτερη θήκη για να μην "βρίσκει" ο φακός και να μην κοντράρει και πιέζεται... Αν ο φακός είχε απόσταση από τον πάτο της θήκης δεν θα έσπαγε. Δίκη μου εκτίμηση.

    Παρόλα αυτά ευτυχώς έσπασε μόνο το φίλτρο και δεν έπαθε ζημιά ο φακός! Εν μέρει στάθηκες τυχερός.

    Φιλικά,
    Στράτος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευτυχώς φόραγες φίλτρο.
    Αν δεν φόραγες μπορεί να έσπαγε η να στράβωνε ο φακός.
    Οντως η τσάντα ειναι πολύ μικρή και δεν παρέχει καλή προστασία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή